Julen 2014

Alltså, var på loppis i lördags. Målet var lampor, ugnsformar och kanske en gardin. Men där var fullt med julsaker. Jag blev helt knäpp i huvudet, ville ställa mig där bland alla tomtar och sjunga "Julen är här". Fick så mycket julkänsla i kroppen att jag kunde börja gråta... Det är något med mig och jul! Jag hittade en ugnsform, sen blev det ljusmachetter med julstjärnor, kottar och äpplen jag tänkte ha i en vit adventsljusstake i keramik som stod där på hyllan. Köpte även större ljusmachetter som en glaslykta jag har passar i och julgranskulor som ska hänga i gardinstången. Hemma hos mamma står min lilla julgran och på tisdag ska vi stöpa ljus som passar i alla ljusstakar... Jag kan nästan inte hålla mig till det blir första advent så jag får göra julfint här hemma hos mig! Och jag längtar till julafton, har inte firat jul ordentligt på många år nu eftersom jag varit ute till sjöss, men i år firar vi hemma hos mamma som har lovat att göra en jul precis som när vi var små. För första gången på lång lång tid har jag sjukt höga förväntningar på den här julen, inga stora tentor som väntar, resa tillbaka till Danmark eller torr and ute till sjöss. Nu tycker jag bara tiden kunde gå fortare så det blir jul snart :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0