Att hitta det man söker

Jag tror det finns människor i världen som söker hela sitt liv, utan att hitta det. De väntar på att någon jäkel ska komma och angå dem, men den jäkeln kom aldrig så de sitter där och säger "man skulle ha" eller "jag har alltid drömt om". Sen tror jag att majoriteten av människorna i världen inte vet att dom kan söka eller så har dom inte möjligheten att söka. Sen finns det en skara precis som jag.
Jag har både möjligheten och jag kan söka. Jag har sökt. Och jag har hittat det. Man måste nog vara sjöman för att förstå hur det känns att sakna havet!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Alla bilder är från år 2016 ombord på Seago Antwerp... soluppgång, solnedgång, regnbågar, regnbyar, oändligt mycket hav!

Anonym
2018-08-27 @ 07:42:46

Sen finns det de av oss som alldeles för sent i livet insåg vad/vem det var som fattades..

Svar: Kära anonym, jag har funderat och ja det kan finnas saker som ”det är för sent” att ta tag i. Jag tänker mer att det finns många människor i världen som inte vet att man kan söka drömmen, de har inte möjligheten. Och jag är väldigt glad att jag har haft den möjligheten! Det verkar som att du kommit på din dröm, kanske du kan anpassa drömmen efter de förutsättningar du har nu? Jag tänker att om drömmen är att bestiga Mount Everest, så finns alltid Kebnekajse eller Kilimanjaro.. det är inte samma sak, men bättre att klättra ett berg än att drömma ”man skulle ha”..
Smuk Som Et Stjerneskud




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0