Merete Maersk

Det blev en kort semester den här gången, eftersom jag fyller 30 på slutet av året så har jag bett om att få ledigt, vilket betyder jag behöver åka ut snart igen. Jag är väldigt glad att mitt jobb gör vad dom kan för att möts min semesterförfrågan, speciellt eftersom jag var hemma nästan hela förra året och inte har mycket semester på kontot. Samtidigt som det känns tungt att precis landa i semesterhjärnan och då behöva ställa om till att åka på jobb snart igen. Men just eftersom jag var hemma så mycket förra året så känns det bra att komma iväg och jobba upp lite dagar på semesterkontot igen! Blandade känslor helt enkelt...
Den här gången bär det iväg på ett av våra stora fartyg, 400 meter lång och 19000 TEU. Har inte fått biljett än, men runt den 17e september sätter jag kurs mot Sydkorea för att mönstra på Merete Maersk. Har gjort en tur på ett av hennes systerfartyg för fyra år sedan, det är lång tid sen och jag har varit på betydligt mindre fartyg sedan dess, så det är med blandade känslor jag laddar upp för det här utmönstringen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0