Ut och se världen sa dom

Resan till Georg Maersk och Malaysia gick över Doha, Qatar, vidare till Singapore var agenten väntade för att köra mig över gränsen till Malaysia. Först såg det ut som att vi inte skulle komma iväg från Arlanda, flyget satt fast i gaten, men 45 minuter sena kom vi iväg. Lyckades för en gångs skull sova en stund i båda flygen...! 
Väl på hotellet i Malaysia blev jag inkvarterad i ett rum med en spjälsäng.

(null)

Det var lite otippat. Nio timmar efter ankomst till hotellet blev jag hämtad, efter en timme på immigrationskontoret fick jag komma ombord Georg Maersk. Med en 24 timmar resa och sex timmar sömn på hotell var det bara kavla upp ärmarna och sätta igång..
Har spenderat första tre dagarna ombord med att lära mig båten, nu börjar jag landa, håller dagligen träning i fartygets utrustning, lärt mig navigera runt i sjökorten och kan nu börja djupdyka i manualerna. Den 16 februari är vi i Sydkorea och sätter sen kurs ut över Stilla Havet mot Panamakanalen, ska bli sköna tre veckor!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0