Om jag inte vet vart jag är på väg...

...behöver jag inte ha bråttom för jag vet ändå inte när jag kommer dit...

Det är månens nyår, så Asien firar nyår. Vi var på väg över Stilla Havet till Qingdao, var tiden vi skulle ankomma blev senarelagd några gånger. Men så kom vi in i hamn, och efter förseningar längs kaj kom vi äntligen iväg mot Busan i Sydkorea. Där körde lasteoperationen några timmar sen stängde hamnen i mer än ett dygn, så där låg vi vid kaj och var helt överflödiga. Igen, försenade lämnade vi Busan och satte kurs mot Shanghai, halvvägs dit så blev ankomstiden senarelagd. Och nu ligger vi här, hamnen är stängd på grund av tjock dimma så vi kommer ingenstans, lasteoperationen är färdig så vi vi är överflödiga. Igen. 
När vi blir försenade så planeras tiderna om; ankomsttiderna för nästa hamnar anpassas efter vår försening. Så vi får uppdaterat schema ganska ofta. Tror vi skulle ha varit i Hongkong idag egentligen, men med alla förseningar har vi inte kommit längre, och vi ska fortfarande till en hamn till Kina och en hamn i Taiwan innan vi kommer till Hongkong. Det är också lite last som ska fraktas just nu, vilket påverkar rutterna, men allra mest beror det på vära förseningar... Så jag känner mig lite förvirrad och osäker på vart vi ska nästa gång. Men det gör det lite spännande också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0